Thursday, April 21, 2011

Isteri Kaki Buku...:-)


Salam,

Kali nie nak cerita sikit pasal buku...

Kalau suami saya kaki bola, saya pulak kaki buku...:-) Malam nie saya excited sgt sbb esok nak pegi Pesta Buku Antarabangsa 2011 di PWTC KL. Pesta buku nie ibaratkan annual event la untuk saya. Tahun nie dah masuk 6x dah saya pi pesta buku nie. Biasanya saya akan pegi sensorang je sbb suami tak tahan tengok buku banyak2...heheh.. takut gak dia pengsan... tapi nasib baikla dia rajin hantar saya pi PWTC...

Seperti tahun-tahun sebelumnya, saya akan save dulu bajet sebelum pergi ke situ. Tahun nie saya bajet RM200 jer... ntah cukup ntah tak... biasanya saya akan beli pelbagai jenis buku dan majalah (mostly sy beli yg outdated sbb harga murah) cthnya Majalah Rapi, Wanita dll. Percayalah terdapat macam2 buku kat sana.. rugi kalau korang tak pegi tau...:-) Favourite book publisher (yg wajib saya kunjungi) adalah Karangkraf (nie yg paling happening dan paling ramai org), PTS, Penerbitan Pelangi, Karnadya, Utusan Publications, dan Pustaka Islamiyah.

Saya memang suka dikelilingi buku. Masa kecik2 dulu, kalau tanya tempat fave saya mesti saya jawab kedai buku atau perpustakaan..:-) Kalau tanya suami saya, gerenti dia jwb padang bola..huhuh... Kalau dikelilingi buku2, saya rasa aman, tenteram dan tenang... Setiap tahun, saya pasti menulis tentang Pesta Buku Antarabangsa nie dalam blog saya... mungkin sbb excited sangat kot..heheh .. oklah saya tak nak membebel panjang lebar pasal buku nie.. either you like books or you don't..:-)

Kalau nak tau lebih lanjut pasal Pesta Buku 2011 nie, korang bolehla layari: http://www.klibf.com.my/src/... Jumpe di sana nantiii.......!

Terima kasih;-)

2 comments:

  1. su pun plan nak g...sesorang la jawapnya coz en suami kerja

    ReplyDelete
  2. su su...

    best aper pegi sensorang...:-)
    kita bebas nak jalan kat mana2 dan nak duduk berapa lama kat situ pun tak kisah... heheh

    ReplyDelete